Voorbereidingen op de reis naar Amerika

2 mei 2019 - Bergschenhoek, Nederland

Hoe trots kan je op je zoon zijn als hij naar je toekomt en zegt, pa wat zou je ervan vinden als wij samen een reis door Amerika gaan maken!

Tja dan sta je toch met een mond vol tanden want het viel me rouw op mijn dak, maar in mijn hoofd had ik allang ja gezegd natuurlijk. Maar ja hoe lang heeft hij in zijn hoofd om weg te blijven? En naar waar in Amerika heeft hij zijn zinnen gezet? Mij maakt het allemaal niet uit want zoals gezegd had in mijn hoofd was ik al op het vliegtuig gestapt! Hij gaf aan om drie weken richting het westen van Amerika te gaan. Ik zeg dat lijkt me een prima plan en uiteraard heb ik daar zin. Dus ik zei volmondig, ja!! Het lijkt me heel gaaf om dat met jou te gaan doen. Want dit zou weleens de laatste keer kunnen zijn om dit te gaan doen samen met mijn zoon. Het zal niet lang meer duren dat hij binnenkort uit zal gaan vliegen vanuit het ouderlijk huis. En gaat het er dan nog van komen?

We spreken af dat hij een voorstel gaat maken omdat hij in  zijn gedachte allang iets uitgeplozen had. Zo gezegd zo gedaan. Na twee weken kwam hij met werkelijk een waslijst aan plaatsen die hij wilde gaan bezoeken met daarnaast een route om te rijden en dat met allerlei bezienswaardigheden welke op onze route zouden liggen. Nou ik geloof niet dat er veel aanmerkingen op kunnen zijn want hij heeft werkelijk alles al tot in de puntjes verzorgt. Dat moet die ook al geërfd hebben van zijn vader... Ik ga aan de hand van zijn planning de komende tijd eens rustig achter mijn pc zitten en kijken of er ergens nog een gaatje is welke ik zou kunnen opvullen.

Ik hoop op wat authentieke Amerikaanse plaatsen te kunnen gaan bezoeken, beetje in gesprek gaan met de plaatselijke bevolking en dan een indruk krijgen wat daar nu echt leeft. Je kent dat wel van die half verloren dorpen en het oude Amerika wat nog spring levend is waar je terug gaat in het verleden. Ook ben ik zeer benieuwd naar het Amerika van het heden. Het gevoel krijgen van het heden en verleden.

We vertrekken op donderdag 13 juni 2019 en we blijven tot en met donderdag 4 juli 2019 (wat gaat de tijd langzaam zeg wil al weg hahaha)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl